Sok Noni, czyli co ma do zaoferowania morwa indyjska?

Sok Noni to najpowszechniejszy i najprostszy sposób na uzupełnienie swojej diety o nieprzecenione właściwości morwy indyjskiej. Jej szeroki zakres oddziaływania powoduje, iż jest skuteczna w walce z bólami brzucha, infekcjami różnego pochodzenia, depresją, łuszczycą czy bólami stawów. Część źródeł podaje ponadto, iż specyfik jest w stanie polepszyć stan zdrowia osób chorych na cukrzyce, raka czy HIV.

Dlaczego właśnie sok z Noni?
Jedną z największych zalet tego preparatu jest to, iż hamuje on proces utleniania cholesterolu LDL, który ma zły wpływ na nasz organizm. Dlatego też, polecany jest osobom, które są zagrożone miażdżycą. Dodatkowo, związki fitochemiczne, znajdujące się w soku z Noni są pomocne w leczeniu ogólnie pojętych schorzeń układu pokarmowego. Szczególnie duże działanie odnotowano w zakresie infekcji jelit oraz żołądka. Odpowiadają za to głównie właściwości zapobiegające rozwojowi drobnoustrojów.

Pomoc w bólu
Pierwotni użytkownicy tego soku, stosowali go z powodzeniem do płukania jamy ustnej. Właściwości przeciwzapalne powodują bowiem łagodzenie bólu tej części ciała.

Jakie witaminy na włosy możesz zastosować?

Artykuł kierujemy przede wszystkim dla kobiet, ponieważ panie zdecydowanie lubią dbać o swoje włosy i chcą je mieć zawsze miłe i puszyste. Wobec tego warto jest dbać o nich nie tylko podczas kąpieli, ale również poprzez spożywanie witamin, które na pewno mają znaczny wpływ na ich wzrost oraz wygląd.

Na samym początku warto sobie odpowiedzieć na pytanie, jakie konkretnie witaminy na włosy są najlepsze i dlaczego. Otóż możemy uznać, że witaminy A, E, H, F, C i z grupy B będą miały najbardziej korzystny wpływ na rozwój Twoich włosów.

Na wzmocnienie oczywiście najlepsza będzie witamina A. Jest to inaczej retinol, który bardzo dobrze wzmacnia włosy i czyni je mniej podatnymi na uszkodzenia. Przede wszystkim bardzo dobrze wpływa na zachowanie prawidłowego metabolizmu komórek rogowego nabłonka skóry. To właśnie ujemny bilans retinolu najczęściej objawia się poprzez suche i zniszczone włosy. Nie możesz tego lekceważyć, ponieważ taki stan rzeczy może w konsekwencji doprowadzić nie tylko do znacznie wolniejszego wzrostu włosów, ale również ich wypadania, a takiego scenariusza zapewne być nie chciała. Źródłem witaminy A są głównie jaja, tłuste mięso, sery, mleko oraz masło. Niemniej jednak możemy ją również spotkać w warzywach takich jak pomidor, marchew czy papryka.

Co z grupą B?
Witaminy z tej grupy odpowiadają przede wszystkim za porost włosów. Generalnie możemy powiedzieć, że uczestniczą w procesach fizjologicznych wzrostu włosów. Chronią one w należyty sposób włosy przed chorobami i działaniem czynników zewnętrznych. Możemy z tej grupy wyróżnić kolejno:
Witaminę B1, którą możesz znaleźć w piersi kurczaka czy kotlecie schabowym.
Witaminę B2 inaczej nazywana ryboflawiną – najłatwiej aplikować poprzez jedzenie brokuł czy picie mleka. Warto dodać, że opisywane do tej pory witaminy B1 i B2 bardzo dobrze regulują pracę gruczołów łojowych znajdujących się na naszej głowie i nie tylko. Warto podkreślić, że znacznie zabezpieczają skórę głowy przed powstawaniem łupieżu.

Możemy także wyróżnić witaminę B3, która odpowiada za to, aby w naszym organizmie była produkowana odpowiednia ilość czerwonych krwinek.

Nie można także pomijać B9, jest to kwas foliowy, który w znacznym stopniu wpływa na prawidłowy wzrost Twoich włosów.

Warto zadbać o regularne uzupełnianie tych witamin, o ile oczywiście zależy Ci na odpowiednio odżywionych i zdrowych włosach. Niemniej jednak te witaminy doskonale oddziałują na całe ciało, więc nie tylko włosy mogą na tym zyskać, pamiętaj o produktach, które tutaj wymieniliśmy.